שרירים נעלמים? לא אצלנו! מדריך לשימור מסת השריר בגיל המעבר

האם אתן מרגישות שהשרירים שלכן החליטו לקחת חופשה ארוכה? ברוכות הבאות למועדון "איפה נעלמו השרירים שלי?" בגיל המעבר.
אני כאן כדי לספר לכן למה זה קורה ואיך אפשר להחזיר את השרירים הביתה…

לא תמיד אפשר להבחין בשינויים בהרכב הגוף שלנו, אבל ירידה במסת השריר היא אחת התופעות השכיחות בגיל המעבר. 

למה זה קורה לנו?

אז ככה, הגוף שלנו החליט שהוא רוצה להיות מינימליסט. הירידה ברמות האסטרוגן (כן, שוב הוא אשם!) משפיעה על יכולת הגוף שלנו לבנות ולשמר מסת שריר. בנוסף, חילוף החומרים שלנו מאט, מה שגורם לנו לאבד מסת שריר ולצבור יותר שומן. זה כאילו הגוף שלנו החליט להחליף את חדר הכושר בספה נוחה.

אז מה עושים? הנה כמה טיפים שיעזרו לכן להחזיר את השרירים למקומם:

  1. אימוני התנגדות:
    זה הזמן להרים משקולות, חברות! אימוני כוח הם המפתח לשמירה על מסת השריר. התחילו קל ועלו בהדרגה. זכרו, המטרה היא להיות חזקות, לא להיראות כמו מתחרות בודיבילדינג (אלא אם כן זה החלום שלכן, ואז – קדימה!).
  1. אכלו חלבון:
    השרירים שלנו אוהבים חלבון כמו שאנחנו אוהבות שוקולד. הקפידו לאכול מספיק חלבון בכל ארוחה. זה יכול להיות ביצים, עוף, דגים, קטניות או מוצרי חלב. חשבו על זה כעל דלק לשרירים שלכן. מומלץ לצרוך מאכל עשיר בחלבון בשעה שלאחר ביצוע פעילות גופנית.
  1. אל תשכחו סידן וויטמין D:
    הם לא רק לעצמות! סידן וויטמין D חשובים גם לבריאות השרירים. אז צאו לשמש (עם הגנה כמובן) ואכלו מוצרי חלב, ירקות ירוקים ודגים שמנים. שקלו לתסף במידת הצורך. אני משלימה את התזונה שלי עם תוסף של סידן וטיפות ויטמין D.
  1. שתו מים:
    מים הם החבר הכי טוב של השרירים שלנו. שתייה מספקת של מים עוזרת לשמור על נפח השריר ומונעת התייבשות. חשבו על זה כעל השקיה של צמח – רק שהצמח הזה הוא אתן.
  1. שינה איכותית:
    השרירים שלנו גדלים ומתחזקים בזמן השינה. אז תנו להם את המנוחה שהם צריכים. 7-8 שעות שינה בלילה הן השקעה טובה בבריאות השרירים שלכן.
  1. הפחיתו סטרס:
    סטרס כרוני יכול לגרום לגוף לפרק שריר. אז קחו נשימה עמוקה, תרגלו מדיטציה, או פשוט צחקו הרבה. זה טוב לנפש וגם לשרירים!
  1. בדקו את רמות ההורמונים שלכן:
    לפעמים, טיפול הורמונלי יכול לעזור בשמירה על מסת השריר. דברו עם הרופא/ה שלכן על האפשרויות המתאימות לכן.

טיפ אחרון: סבלנות וקביעות הן המפתח! בניית שריר לוקחת זמן, במיוחד בגיל שלנו. אבל אל תתייאשו! כל אימון, כל ארוחה מאוזנת, הם צעד בכיוון הנכון.

זכרו, הגוף שלנו הוא מכונה מדהימה שיכולה להסתגל ולהתחזק בכל גיל. עם קצת מאמץ, תזונה נכונה, והרבה אהבה עצמית, נוכל לשמור על השרירים שלנו חזקים ובריאים.

ולסיום, חשבו על זה ככה – בכל פעם שאתן מרימות משקולות, אתן בעצם אומרות לגוף שלכן: "היי, תקשיב, אנחנו עדיין צריכות את השרירים האלה!" והגוף? הוא מקשיב. אז קדימה, צאו להרים, לדחוף ולמשוך – השרירים שלכן יודו לכן על כך!

Scroll to Top