סיפורן של בנות צלפחד

כמעט שבת שלום, נשים יקרות!

השבוע בפרשת פנחס אנו פוגשות את אחד הסיפורים המעצימים ביותר בתורה – סיפורן של בנות צלפחד שרלוונטי מאוד עבורנו, נשים בגיל המעבר.

חמש אחיות אמיצות – מחלה, נעה, חגלה, מלכה ותרצה – שעמדו מול משה רבנו ודרשו את זכותן לנחלה בארץ ישראל.

מה אנחנו, נשים בגיל המעבר, יכולות ללמוד מבנות צלפחד?

כשנכנסתי לגיל המעבר, האתגר הפך למשמעותי יותר. השינויים ההורמונליים גורמים לנדידת שומן בגוף, בעיקר לאזור הבטן, וכעת זה כבר לא רק נושא של מראה חיצוני אלא גם של בריאות. ההשמנה הבטנית מסוכנת ומעידה על שומן סביב האיברים הפנימיים. אבל, עם כל אתגרי הגיל והשינויים הגופניים והנפשיים, זו תקופה של הזדמנות ליציאה למסע חדש בחיים. לא תמיד קל לבצע שינויים בשלב הזה של החיים, אך עם הגישה הנכונה, האמונה והלך הרוח הנכון, אני מאמינה שהכול אפשרי.

  1. אומץ לשנות:
    בנות צלפחד לא קיבלו את המצב הקיים כמובן מאליו. הן ראו אי-צדק ופעלו לשנותו. בחיינו, במיוחד בגיל המעבר, אנו נתקלות לעתים קרובות במצבים שנראים "פשוט ככה". אולי זו התייחסות מזלזלת לתסמינים שלנו, אולי זו הנחה שכבר "מאוחר מדי" לשינוי קריירה.
    הלקח מבנות צלפחד הוא שתמיד יש מקום לערער על המוסכמות. אם משהו לא מרגיש נכון – יש לנו את הזכות והחובה לדבר, לשאול, ולדרוש שינוי.
  1. קול משותף:
    האחיות פעלו יחד, כקבוצה מאוחדת. יש כוח עצום בתמיכה הדדית ובהשמעת קול משותף. בגיל המעבר, לעתים קרובות אנו מרגישות בודדות בהתמודדויות שלנו. אבל כשאנחנו מתאחדות – בקבוצות תמיכה, בפורומים, או אפילו בשיחות עם חברות – אנחנו מגלות שהקול שלנו חזק יותר.
    ביחד, אנחנו יכולות להעלות מודעות, לדרוש מחקר רפואי טוב יותר, ולתמוך זו בזו ברגעים הקשים.
  1. ידע הוא כוח:
    בנות צלפחד הכירו את החוק והשתמשו בו לטובתן. הן הגיעו מוכנות עם טיעונים משפטיים מבוססים. עבורנו, זה מזכיר כמה חשוב להיות מיודעות – על גופנו, על הטיפולים האפשריים, על זכויותינו במערכת הבריאות ובמקום העבודה.
    ככל שנדע יותר, כך נוכל לקבל החלטות מושכלות יותר ולדאוג לעצמנו טוב יותר. זה יכול להיות בהבנת השינויים ההורמונליים שאנו עוברות, בחקירת אפשרויות טיפול שונות, או בהכרת הזכויות שלנו במקום העבודה.
    הקבלה מלמדת שכל שינוי בעולם מתחיל בשינוי פנימי. רבי נחמן מברסלב אמר: "אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן". בגיל המעבר, אנו עוברות שינויים רבים – חלקם מאתגרים, אך יש לנו את הכוח להוביל ולעצב חלק מהשינויים הללו!

תרגיל לשבת:

הקדישי זמן להתבוננות עמוקה. חשבי על תחום בחייך בו את מרגישה שדברים "פשוט ככה". אולי זו הרגשה במערכת יחסים, או מצב בעבודה, או אפילו גישה כלפי עצמך. שאלי את עצמך:

  1. מה בדיוק הייתי רוצה לשנות?
  2. מה מונע ממני לעשות את השינוי הזה?
  3. איזה מידע או תמיכה אני צריכה כדי להתחיל?
  4. מה יהיה הצעד הקטן הראשון שאוכל לעשות כבר השבוע?

זכרי, כמו בנות צלפחד, יש לך את הכוח והחוכמה לחולל שינוי משמעותי בחייך ובחיי הסובבים אותך. לפעמים, הצעד הראשון הוא פשוט להעז לבקש, לשאול, או להציע רעיון חדש.

שבת של העצמה, תובנות, ושינוי חיובי לכולנו!

Scroll to Top