פרשת עקב - חוכמת הטבע: שבעת המינים ומסע גיל המעבר

שישי הגיע, ואיתו הזמן שלנו לעצור רגע ולהתבונן. השבוע בפרשת עקב, מופיעים שבעת המינים – שבעת גידולי השדה ופירות הארץ שמסמלים את השפע, העושר והברכה של ארץ ישראל: חיטה, שעורה, גפן, תאנה, רימון, זית ודבש.

כל אחד משבעת המינים טומן בחובו סמליות עמוקה שמתחברת לחוויות שלנו כנשים בגיל המעבר:

חיטה ושעורה: כמו הדגנים שמספקים לנו מזון בסיסי, גם בגיל המעבר חשוב לטפח את היסודות שלנו – הגוף והנפש. זו תקופה להזין את עצמנו במודעות, גם ברמה הפיזית וגם ברמה הרוחנית.

גפן ותאנה: הגפן מסמלת את השמחה והיין, והתאנה את הפוריות. למרות השינויים הפיזיים, זו הזדמנות למצוא שמחה ויצירתיות חדשה בחיינו, לשאוב הנאה מהחוויות הקטנות והמתוקות של היום-יום.

רימון: מלא בגרעינים המסמלים שפע וברכה, כך גם בגיל המעבר אנו מגלות עושר פנימי, יכולת להעמיק ולמצוא שפע של חוכמה בתוך עצמנו.

שמן זית: מסמל את החוזק והעמידות. בתקופת גיל המעבר, אנו יכולות לגלות כוחות חבויים, עמידות נפשית ופיזית, ויכולת להתמודד עם אתגרים.

דבש: המתיקות של הדבש מסמלת את הסיפוק וההנאה שאנחנו יכולות למצוא גם בתקופות של שינוי. גיל המעבר הוא הזדמנות למצוא את הדבש שבחיינו, להעריך את הרגעים המתוקים והקטנים.

כשאת מתבוננת בשבעת המינים, חשבי על כל אחד מהם כסמל לחלק אחר במסע שלך. כמו הטבע שמתחדש ומתעצם בכל עונה, גם אנחנו יכולות למצוא את הכוחות, השפע והחוכמה הפנימית שלנו, ולהתחבר אליהן כדי להוביל את עצמנו לעבר חיים מלאים ומשמעותיים.

שבת שלום ומלאה בחוכמה ובשפע

Scroll to Top