היתרונות של הליכה לנשים בגיל המעבר ואיך לשרוף יותר קלוריות בהליכה

היתרונות של הליכה לנשים בגיל המעבר ואיך לשרוף יותר קלוריות בהליכה

כולנו יודעות שחשוב לשלב הליכה בשגרת היומיום שלנו, ושהיא מביאה שורה של יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים.  זו אחת מפעילויות הכושר היותר פופולאריות, והיא גם שורפת לא מעט קלוריות, אבל לי תמיד נראה שאני צריכה לעשות יותר.  קול קטן לוחש לי שאם אני כבר משקיעה חצי שעה בהליכה יומית אז אולי עדיף להחליף אותה בפעילות שבה אזיע יותר ושתביא לי תוצאות טובות יותר, מהר יותר…  אז חקרתי קצת כהרגלי ובדקתי איך ניתן לשפר את היעילות של ההליכה, וגיליתי דברים מעניינים.

מדוע הליכה היא פעילות מושלמת לנשים בגיל שלנו?

  1. עדינות על המפרקים:
     בניגוד לתרגילים אינטנסיבים (High Impact), הליכה פחות מכבידה על המפרקים, מה שהופך אותה לפעילות אידיאלית בעיקר עבור נשים שעד כה לא התאמנו ורוצות להתחיל.  פחות סביר שנפצע בהשוואה לריצה או אימונים אינטנסיביים אחרים, וזה חיוני מכיוון שהגוף שלנו הופך יותר רגיש לשחיקה ולפציעות.
  2. BOOST לבריאות הלב וכלי הדם:
     הליכה סדירה מחזקת את הלב, משפרת את זרימת הדם ומפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם. מחקרים הראו שהליכה של לפחות 30 דקות ביום יכולה להוריד את לחץ הדם, לשפר את רמות הכולסטרול ולהפחית את הסיכון למחלות לב.
  3. שיפור מצב הרוח והפחתת מתח:
     הליכה הוכחה כמשפרת את הרווחה הנפשית. האופי הקצבי של ההליכה מסייע בהפחתת מתח וחרדה על ידי שחרור אנדורפינים, שהם משפרי מצב הרוח הטבעיים של הגוף. זוהי גם דרך מצוינת לנקות את הראש ולספק הפסקה מהלחצים היומיומיים.
  4. הליכה תורמת לשמירת משקל תקין:
     שמירה על משקל תקין הופכת מאתגרת יותר עם הגיל עקב שינויים הורמונליים ומטבוליזם איטי יותר. הליכה היא דרך יעילה לשרוף קלוריות ולנהל את המשקל שלנו, ללא צורך בשגרת פעילות גופנית אינטנסיבית. ויש דרכים שעוזרות לשרוף יותר קלוריות בהליכה – על כך בהמשך.
  5. משפרת את בריאות העצם:
     תרגילים נושאי משקל כמו הליכה חיוניים לשמירה על צפיפות העצם ומניעת אוסטאופורוזיס, דאגה שכיחה בקרב נשים ככל שהגיל עולה. הליכה מסייעת בחיזוק העצמות ובהפחתת הסיכון לשברים.

טיפים לשריפת יותר קלוריות בזמן הליכה

כדי למקסם את היתרונות של שגרת ההליכה שלך ולשרוף יותר קלוריות, מציעה לך לשקול לשלב את האסטרטגיות הבאות:

  1. הגבירי את הקצב שלך:
     הליכה מהירה שורפת יותר קלוריות משיטוט נינוח. כווני לקצב שבו תוכלי לדבר אך לא לשיר. רמת העצימות הזו עוזרת לך להעלות את קצב הלב שלך ומגבירה את הוצאת הקלוריות. למרות שזה יכול להיות קשה לדעת את הדופק המדויק במהלך הליכה, דרך טובה להבטיח שאת מתאמצת היא להאזין לשיר בקצב מהיר – שמתחיל, למשל, ב-100 עד 120 פעימות לדקה (2 פעימות בשניה). מוזיקה קצבית נותנת מוטיבציה והופכת את ההליכה למהנה יותר.
  2. הליכה באינטרוולים:
    שלבי לסירוגין בין הליכה בקצב מהיר לקצב איטי יותר. לדוגמה, ללכת מהר במשך שתי דקות ולאחר מכן להאט לדקה אחת. אימון אינטרוולים יכול לעזור לך לשרוף יותר קלוריות ולשפר את הכושר הקרדיווסקולרי. לאחר תקופה אנחנו יכולות לאתגר את עצמנו ולנסות לשלב בהליכה גם פרצי ריצה קצרה.
    נתחיל כמובן ממקטעים קצרים של כמה שניות וננסה להעלות בהדרגה.
  3. השתמשי בזרועותיך:
     הנעת הידיים במרץ תוך כדי הליכה יכולה להגביר את קצב הלב ולעזור לך לשרוף יותר קלוריות. שמור את המרפקים שלך כפופים בזווית של 90 מעלות והניפי את הידיים באופן טבעי.
  4. הליכה במעלה הגבעה:
     הליכה בשיפוע, בין אם על הליכון ובין אם על שביל הררי, מגבירה את עוצמת האימון שלך. ההתנגדות הנוספת הזו עוזרת לבנות כוח ברגליים ושורפת יותר קלוריות.
    הליכה בירידה הוכחה כמשפרת את כוח השרירים בגפיים התחתונות ומפחיתה את הלחץ המופעל על מערכת הלב וכלי הדם.  הליכה בעלייה יכולה לספק יותר אתגר למערכת הלב וכלי הדם, וכמה מחקרים מראים שהיא יכולה להועיל לאנשים עם בעיות במפרק הברך.
    בנוסף, הליכה על משטח רך כמו בחוף הים, מאמץ אותנו יותר ושורף יותר קלוריות מאשר הליכה על מדרכה.
  5. הוספת אימוני כוח:
     שילוב של תרגילי כוח כמו לאנג'ים (מכרעים), או כיפוף זרועות עם משקלים קלים במהלך ההליכה שלך יכול להפוך את זה לאימון גוף מלא, להגביר את שריפת הקלוריות ואת טונוס השרירים. את יכולה גם ללכת עם תיק גב שבו תשימי משקולת קטנה או מספר בקבוקי מים מלאים. הדבר הפשוט הזה יכול לעזור להגביר את קצב חילוף החומרים, מה שישפר את צריכת החמצן, וזה קשור לשריפת קלוריות גדולה יותר.
  6. הישארי עקבית:
     המפתח לקצור את היתרונות של הליכה הוא התמדה. היתרונות של הליכה מתממשים בצורה הטובה ביותר עם תרגול קבוע ועקבי.  שאפי ללכת לפחות 150 דקות בשבוע, לפי המלצת מומחי בריאות. אפשר לחלק ל- 30 דקות ביום, חמישה ימים בשבוע, כדי להקל על ההתמדה.
    אנו צריכות לשאוף לצעוד כ-10,000 צעדים מדי יום, אבל חשוב לקחת ימי חופש אם צריך  ולהקשיב לגוף שלנו ולכל סימן של כאב או אי נוחות.

לסיכום

הליכה היא צורת פעילות גופנית פשוטה, נגישה ויעילה ביותר שמציעה יתרונות משמעותיים לנשים בגיל המעבר.
בין אם את מחפשת לשפר את בריאותך, להוריד במשקל, או פשוט ליהנות מרגע שליו בחוץ, הליכה יכולה להיות התוספת המושלמת לשגרת היומיום שלך. 

יאללה, בואי נישרוך נעליים, ונצא להליכה.  כל צעד מוביל אותנו לעבר האישה הבריאה והמאושרת יותר שאנו שואפות להיות.

Scroll to Top